#CNIR

Dragul meu cineva,

           Care e primul lucru la care te-ai gandit in dimineata asta? Daca ai cafea? In cat timp trebuie sa ajungi la munca? Daca mai ai tigari? Ce trebuie sa faci de mancare si cu ce iti mai hranesti copiii? Offf, eu nu am astfel de gaduri! Ce bine-mi merge!

Dragul meu, te-ai nascut cu aripi. De ce preferi sa te tarasti prin viata? Sunt atat de multe activitati la care poti participa, poti face atatea in ziua de azi incat nu ar mai trebui sa te tarasti prin viata. Da din aripi, ia-ti avant si zboara in lumea larga. Ai curaj, fii un luptator. Nu te multumi cu putin. Fii cel mai bun. Eu sunt! Eu mi-am deschis aripile si am avut ocazia sa petrec momente de neuitat, momente de vis, momente in care m-am simtit cea mai norocoasa, cea mai frumosa, cea mai iubita, cea mai buna. Am avut ocazia sa particip ca si voluntar la Congresul National al Istoricilor Romani si mi-a placut la nebunie. Acest congres a fost o reuniune nemaipomenita a istoricilor romani organizat de Universitatea Babes-Bolyai, Facultatea de Istorie si Filosofie, cu ajutorul Academiei Romane si a Comitetului National al Istoricilor din Romania, institutie afiliata la International Committee of Historical Sciences.

14169548_1260108997357081_335497859_n 

Totul era elegant. Aer academic. Oameni la costum. Miros de cafea si cornuri calde cu ciocolata, care, se pare au avut o mare trecere printre pofticiosii istorici. Prelegeri in plen. Mese rotunde. Targ de carte. Prezentari de carte. Mirific. O atmosfera greu de imaginat, plina de inteligenta si cunoastere. Si chiar daca eram obositi, plictisiti de la atata urcat de la un etaj la altul, hoinarind cu termosuri grele cu cafea si ceai ( dement= de menta) ne mai gaseam chef si forta sa participam la unele prelegeri care ne atrageau atentia. Aualeuu!!! Am aflat atatea lucruri noi…de la evrei si deportare, holocaust si haos, la comunism, cultura, istoriografie…si noi directii in cercetarea istoriei regimului comunist din Romania. Dar pe langa asta, dragul meu cineva, ne-am delectat si cu cocktail-uri organizate de Primaria Municipiului Cluj -Napoca la Cazinoul din Parcul Central si de UBB la restaurant Piramida unde am savurat mancare tradizional romanseasca, de la sarmale in paine, la porcusori la protap…o delicatesa.

DSC_0551

Dragul meu cineva, eu zic asa: Ia-ti inima in dinti, deschide-ti aripile si zboara. Descopera aceasta lume si invata din tot ce-ti ofera viata! O sa fii surprins de cat de minunat este sa simti ca faci parte dintr-un grup, dintr-un colectiv, din ceva frumos. Eu am avut sansa aceasta si sunt mandra. Pe data viitoare, prieten frumos! La revedere, dragul meu! La revedere!

DSC_0530

Leave a Reply

