Lume nebuna

Dragul meu cineva,

 

          Romania se scufunda in mocirla. Accidentul aviatic din Apuseni ramane ingropat in zapada care vine. Sufletul studentei la medicina, Aurelia Ion, ne aminteste in ce lume traim. 

          Noi, ne numim oameni, dar nu avem suflet. Orasul nu mai e oras, drumul nu mai e drum, iar zapada nu mai e zapada. Parca totul e blestemat, daca acum cativa ani, pe vremea asta, totul era acoperit de stelute albe, acum magia iernii e incarcata de suferinta. Lumea e nebuna.

          Ma simt pustiita. Mi-e frica sa traiesc asa. Peste tot  sunt doar oameni necajiti, mizerie, noroi, baruri si cafenele pline de oameni inconstienti. Copii care inca de la varsta de 5,6 ani au telefoane destepte, fete de 14-15 ani care sufera de nu mai pot din cauza unui baiat incat fug de acasa creand adevarate scandaluri la colt de bloc, sau care in cel mai rau caz raman gravide. Ce se intampla? De ce toata lumea vrea sa iasa in evidenta, de ce stirile de la ora cinci trebuie sa existe? De ce cei care se iubesc trec prin momente grele neputand fi impreuna, iar altii doar isi bat joc? De ce viata se transforma intr-un cosmar inghetat? De ce tinerii din ziua de azi sunt catalogati ca fiind un “nimic”? Nu toti suntem la fel, iar daca pentru unii Guta si Salam, Justin Bieber si Miley Cyrus sunt niste eroi, pentru mine, o simpla ardeleanca dintr-un oras uitat de lume, a fi eroul, modelul cuiva inseamna mult mai mult. Eu am crescut jucandu-ma cu papusile, nu pe calculator, mancam covrigi cu 50 de bani si inghetata Panda, pe bat, plangand de fiecare data cand o scapam pe jos murdarindu-mi sortuletul cel purpuriu. Eu am crescut cu Tom&Jerry, nu cu filme “deochiate”  si primul meu iubit a fost in liceu, nu pe clasa a V-a. Iar modelul meu in viata e mama, femeia care ma iubeste neconditionat, singura care imi cunoaste grijile. Ea m-a purtat noua luni in pantece pentru ca sa fiu iubita, nu ranita.

       Stiu, lumea s-a schimbat. Eu m-am schimbat. Ma vezi, dar nu ma cunosti. Sunt eu, dar nu sunt eu. Poate zapada, noroiul, mizeria m-au schimbat. Am putut sa iert orice, dar nu pot sa iert indiferenta. In timp ce lumea era atat de rea, in timp ce famila indurerata isi conducea fiica, studenta la medicina Aurelia Ion spre locul de odihna, in timp ce sute de oameni poate nu au ce manca sau nu au un acoperis deasupra capului si ingheata de frig, in timp ce un copil sarman cerseste o bucata de paine si se roaga sa ii dea Dumnezeu o familie….in acest timp eu il vroiam etichetat ca fiind al meu.  Vroiam sa fiu a lui deoarece prin ochii lui mari si calzi vedeam lumea altfel. Parca cenusiul era roz, iar fulgii de zapada erau niste fluturi care roiau de fericire, nu de disperare. Indepartez ratiunea cu mult deasupra liniei de risc si totusi ea ma urmeaza cu precautie. Imi fusese aproape cand am avut nevoie, a intrat in viata mea in momentul potrivit incat ar fi o imoralitate aspra sa dispara.

     Dragul meu cineva, mi-e frica de aceasta lume nebuna, mi-e frica sa mai pierd, mi-e frica sa mai castig. Oare tu cum te simti? Oare iti e bine? Oare te opresti vreodata din ceea ce faci, gandindu-te la mine? Sau…m-ai uitat deja? Sper sa-ti amintesti cat de frumos era, macar atunci cand ma vezi pe strada, iar cand vei privi in ochii mei sclipitori si verzi sa stii ca ascund doar sentimente.

     La revedere dragul meu, la revedere! 

Image

2 thoughts on “Lume nebuna

  1. Multumesc puiut!
    Ignora mizeria, priveste partea plina a paharului intotdeauna, fii optimista! Dumnezeu are grija de fiecare dintre noi si de cei sarmani de langa noi. Ajuta -i pe cei ce poti, cu tot ce poti, fie ea si o rugaciune in prag de seara, nu intoarce spatele celor nevoiasi si vei fi la randul tau ajutata !

Leave a Reply

