La rascruce de vanturi

Dragul meu cineva,

 

             – Ce e in mintea mea? Ganduri…

             – Ce e in sufletul meu? O rascruce de vanturi.

             Cu cat trece vremea, cu atat nu ma mai  pot descoperi. Şi dacă totuşi nu pot? Dacă totuşi nu pot să mă descopăr? Sunt blocată într-un labirint, un labirint al gândurilor de cenuşă şi am sufletul plin cu plumb. Duc pe umeri amintirile veşnice şi totuşi niciodată nu ajung la destinaţie. Nu ştiu unde merg, de ce sau ce simt. Nu ştiu de ce atunci când te văd zambesc şi-mi surâde sufletul. Inima mea e o rascruce de vanturi si daca tot am fost la aceasta piesa de teatru pot sa-ti marturisesc ca fictiunea, povestea in sine e exact ca si realitatea.

           “La rascruce de vaturi” e o poveste impresionata de iubire care ne invata ce inseamna sa-ti doresti faima, reputatie, un “nume” bun in oras in loc sa ai parte de iubirea vietii tale.  Viata asta e prea grea, prea dura,iar oamenii astia sunt prea invidiosi, prea orgoliosi, prea rai , prea fara sentimente.De ce vrem o lume mai buna, cand noi suntem plini de rautate?! Ne lasam condusi de orgoliu, renuntam la tot ce iubim cautand intotdeauna ceva mai bun. Dar putem fi siguri ca  acel lucru e intotdeauna “bun”?               “Eu,niciodată nu mi-am destăinuit iubirea prin viu grai, dar dacă privirile pot vorbi, atunci şi cel mai idiot dintre idioţi ar fi putut ghici că eram îndrăgostita de el până peste cap.”  Stiu ca “Unicul gând al vieţii mele este el. Dacă totul ar pieri şi n-ar rămâne decât el, eu aş continua să exist; iar dacă totul ar rămâne şi el ar fi nimicit, universul s-ar transforma într-o uriaşă lume străină mie şi mi s-ar părea că nu mai fac parte dintr-însa. Iubirea mea pentru el e asemeni stâncilor eterne de sub pământ: nu prilej de încântare, ci necesitate. Eu sunt El. El e mereu, mereu în mintea mea, nu ca o plăcere, aşa cum nici eu nu sunt o plăcere pentru mine însămi, ci ca propria mea fiinţă.” si chiar daca nu stiu din ce sunt plămădite sufletele noastre,  ştiu că al meu şi al lui sunt la fel. Nu vreau sa fug de fericire cum a facut frumoasa Catherine, vreau sa lupt, sa iubesc, sa ma intorc mereu la ce am visat. 

       Dragul meu cineva, sufletul meu e o rascruce de vaturi, dar  raţiunea mea de a trăi este el. Dacă totul ar dispărea, şi doar el ar rămâne, aş continua să exist; dar dacă tot restul ar rămâne, dar el ar pieri, universul ar deveni străin pentru mine, şi eu n-aş mai face parte din el. 

       Asa ca, dragul meu, daca si sufletul tau seamana cu o rascruce de vanturi, nu te lasa invadat de orgoliu. Doreşte-ti  să schimbi drăcuşorii în îngeri plini de încredere, nevinovaţi, care să nu bănuiască pe nimeni şi să nu se îndoiească de nimic,doreste-ti  să vezi întotdeauna prieteni acolo unde nu esti sigur că vezi  duşmani. La revedere dragul meu, la revedere!

ImageImage

 

Image

Leave a Reply

