Pe cal toti suntem egali!

         Dragul meu cineva,

   E prea dramatic sa-ti spun nimeni. Stiu ca esti acolo si din umbra imi citesti aceste randuri. Tu existi peste tot, oriunde, oricand, esti totul si nimic. Esti unul dintre ei si chiar daca El ar inceta sa mai existe tu vei fi acolo, doar pentru mine.  Ieri am inceput sa-ti povestesc despre pasiunea mea, echitatia. Astazi vreau sa-ti vorbesc despre efectul calului in viata unui om. Eu practic acest sport din placere dar din pacate sunt copii care au nevoie de asa ceva, de terapie asistata de animale.
     Cred ca te intrebi ce e aceasta terapie si in ce consta ea?
     Terapia asistata de animale este domeniul nou ce are in vedere relationarea om-animal din perspectiva terapeutica. Rolul animalului este de a da o importanta majora, studiile aratand progresele semnificative in combaterea stresului cotidian, a deficientelor de relationare, avand drept scop relaxarea individului si perceperea intr-un mod diferit, adaptat, a scocietatii in care ne nastem, crestem si ne dezvoltam.
     Persoanele care participa la astfel de sedinte invata despre sine si relatiile cu cei din jur prin insasi relatia lor cu acest animal, participand la diverse activitati cu caii, analizandu-si propriile ganduri, sentimente si comportamente.
     E enorm de greu sa vezi copii cu tetrepareza spastica care sunt adusi de parinti la orele de calarie cu speranta de a imbunatati coordonarile acestora. Odata pusi pe cal, ei incep sa reactioneze si incet, incet muschii lor se relaxeaza.
     Doar cand ma gandesc ca am stat langa un asa copil si l-am tinut de manuta incercand sa il ajut, imi dau lacrimile. In gandul meu  am zis..”Doamne ce copil frumos! De ce l-ai pus sa treaca prin asa chinuri.Un copil nu merita atata suferita:”
    Ma uitam la el si ma gandeam cum alti oameni rad de el,cum copiii de varsta lui stiu doar sa isi bata joc,ei stau si se joaca in fata blocului, iar baietelul meu cu ochii cat doua margele nu poate face nimic.
Am vazut cum odata ce calul pasea,muschii lui se relaxau din ce in ce mai tare.Calul e eroul micului meu prieten. Doar atunci am inteles ce inseamna suferinta.Ce inseamna sa ai tot,si sa nu stii sa apreciezi. Ce inseamma sa vezi o mama cum plange cand isi vede baiatul incercand sa-si miste o mana,un picior, sa rosteasca un cuvant.
Am inteles ca fericirea nu se rezuma la o bucata de ciocolata,sau la un joc. Fericirea acestui baiat este calul. Pentru el,acest animal este adevarata viata, unde se simte egal cu toti cei din jur.
     Caii reprezinta instinct, putere si eleganta, ne inspira in vis, iar toti copiii cu probleme de sanatate precum autism, epilepsie, paralizii, sclerozã multiplã, traumatisme cranio-cerebrale,  distrofie muscularã, tulburãri de vedere, tulburãri de crestere, tulburãri de învatare, tulburãri emotionale, Sindrom Down, ar trebui sa incerce aceasta terapie.

La revedere dragul meu cineva, la revedere! Si nu uita fericirea unui copil vine din lucruri marunte. Ajuta-ti aproapele sa traiasca linistit in aceasta lume plina de greutati.


ImageImage

Image

        

6 thoughts on “Pe cal toti suntem egali!

Leave a Reply

